xlnt

Alla inlägg under november 2011

Av xlnt - 28 november 2011 21:15

Så helgen alltså.

I fredags efter praktiken mötte jag upp fina Jennifer på stan. Och vandrade runt i diverse butiker.

Ja lät dock bli att köpa särskilt mycket. Det blev bara vin och ett nytt te som var ekologiskt och som hette någonting med frukost (mins inte exakt just nu) det var ett grönt te med fruktigsmak. Men med en nästan lite besk bismak. Tyvärr.

Jag är den som hellre vill ha beskt än sött i allting annat utan när det kommer till mitt te. Haha. Det är ju lite annorlunda kanske.

Nåväl. Hade en lugn hemma kväll. Med mitt favoritprogram som börjat igen. På Spåret.

Men samtidigt som jag älskade att det var tillbaka så kunde jag inte låta bli att skämmas ögonen ur mig när det gick så otroligt dåligt för det ena laget. Har nog aldrig varit med om att någon haft noll poäng så länge.

Det kan inte ha varit roligt för dem kände jag och jag tyckte så synd om dem. Fast jag nog kanske inte behövde det.

Somnade sedan liggandes på golvet. Måste se så himla roligt ut men vad gör man när man har ont i ryggen och behöer sträcka ut den?

Hade tänkt ta långfrukost framför mellodikrysset på lördagen, men så blev det inte. Jag städad istället och diskade upp det jag inte orkat ta tag i kvällen innan. Sedan begav jag mig ut i den blåst som Aftonbladet skrivit om.

Och nog blåste det en hel del kan man säga. Men inte så att folk stannade hemma. Hela stan var full med människor som vandrade in och ut ur affäret och stod och pratade.

Jag skulle enbart ha linser. Så det var hyffsat rast avklarat.

Vandrade vidare och in på Röda korset och inhandlade mig två juldukar.

En av dessa ser ni här:
 

        



För ja jag gav efter redan i lördags och smällde upp allt adventspynt som jag äger.
Något som sedan höll på att spåra och slutade i att jag hittade tre platser (i min etta) som bara MÅSTE ha en ljussling och precis innan Josefin kom över på vin stod jag och såg på ett område mellan min teve och mitt skrivbord, ett område på kanske en meter, och tänkte "ja men där skulle jag nog få plats med en mindre julgran". Det var nog tur att det ringde på dörren rätt snart efter det. Och Jossan klev in genom dörren.

Av xlnt - 28 november 2011 07:30

God morgon.


Bara en snabb uppdatering såhär på morgonkvisten.

Det är måndag igen och jag kan egentligen inte bestämma mig för om helgen har gått fruktansvärt fort eller om den känts precis exakt lagom lång för en gångsskull.


Kan handla om att jag hunnit med en hel del i helgen. Och allt kul dessutom.

Inga måsten alls egentligen mer än att fylla kylen lite och till och med det tycker jag kan vara trevligt om jag får strosa som jag vill i affären. 

Återkommer med uppdatering om helgen senare.


Hoppas ni får en bra dag hjärtan!

Av xlnt - 22 november 2011 12:15



 


Mitt mobilskal som jag köpte och nya strumpbyxor i lila fast det syns inte riktigt.



      



Min nya favoritdricka. Hallonsaft och  kolsyrat vatten. Som Hallonsoda men inte lika söt. Och min biljett till Fenomen en magishow med twist.



 

En kväll var jag hemma och såg film och åt popcorn. En morgon , innan frosten, var himlen så här vacker och jag var bara tvungen att ta en bild.



   

Man skulle kunna tro att det är himlen men det är när frosten kom. Och mina hemmagjorda kikärtsbiffar och Tzatziki.

Av xlnt - 21 november 2011 22:38

Måndag. Tänk vad tiden går sjukt fort.

Det är inte långt till jul. På söndag är det första advent.

Och jag vill redan nu pynta lägenheten, tända ljus, dricka glögg och äta pepparkakor.

Men nej inte ännu. Inte i förtid.


Just nu har jag otroligt ont i ryggen. Det är ingen ovanlighet numera. Har alltid haft ont i nacken till och från men nu är det mellan skulderbladen som gäller tydligen. Brukar inte klaga så mycket men det är helt sjukt vad det är obehagligt.

Kan tänka mig att det faktum att jag sitter vid datorn hela dagarna kan vara en bidragande faktor i det hela.

Men det är så det funkar just nu och jag har så kul på min praktik att det är alldeles värt det. När den är över då ska jag ta tag i det hela det lovar jag.


Igår gjorde jag kikärtsbiffar. Det blev alldeles sjukt gott. Och det var så himla lätt att göra. Förstår inte att jag inte gjort det tidigare faktiskt så enkelt var det. Och till det gjorde jag en tzatziki och en enklare couscous sallad.

Låter så sjukt mycket mer abitiöst än vad det faktiskt var kan jag lova.

Men perfekt att bjuda på om någon ska komma på middag.

Ska lägga upp receptet vid tillfälle har jag tänk.

Av xlnt - 17 november 2011 21:34

I början av veckan kylde jag ner mig nå fantastiskt. Det tog fyra timmar när jag kom in innan jag slutade huttra.

Det tror jag kan ha lett till att jag mått sådär de senaste dagarna och dörför lagt mig direkt efter middagen.

Jag har inte tid eller lust med att vara sjuk så jag är det bara på kvällarna.


Har bokat resa hem till mina föräldrar för julfirande och bokat resan tillbaka igen.

Har skjutit på det hela eftersom jag inte vetat riktigt hur jag ska göra med allt.

Men det känns bra att ha allt planerat. 

Jag är en av de människor som älskar jul. Har redan börjat titta på pynt till advent.

Måste köpa ljus till min adventsljusstake. Och lite andra smågrejer.


Sedan kan jag nästan inte vänta till den 23e då granen ska pyntas och den 24e då julen ska firas med min familj.

Det är det mysigaste jag vet i hela världen.

Och i min familj blir det verkligen jul. Med allt som tillhör. För om jag tycker om jul är det ingenting mot vad min mamma gör.

Sedan far jag tillbaka hit. Tillbaka till praktiken. Annorlunda mot vad jag gjort tidigare.

Men ibland blir det precis så.

Av xlnt - 12 november 2011 12:05

God morgon.

Nu är det helg igen. Det märks att det är dålig uppdatering under veckorna.

Har helt enkelt inte tid om dagarna och när jag kommer hem (denna vecka har jag kommit hem ganska sent varje dag i princip) så har jag ätit och sedan somnat i soffan framför teven eller gått och lagt mig med en gång.

Men jag klagar inte.

Vet att det är en period där man mest måste vänja sig vid allt.

Och snart kommer jag vara piggare eller åtminstånde inte lika trött direkt då jag kommer hem.

Praktiken är fantastiskt rolig. Har massor att göra så det är roligt.

Tycker om att ha saker att göra hela tiden. Och när jag kommer hem är jag ledig.

Inte som när man studerar och har saker att göra hela tiden.

Det är himla skönt.


Då passar jag på att fika med mina fina flickor. Matilda och Jennifer.

Och spana in Jennifers  fina lägenhet som hon just flyttat till.

Är lite avundsjuk på den ska jag erkänna även om jag tycker om min egen också. Den är hemma.


Nåväl jag funderar på att göra ett antal tidsinställda blogginlägg under veckorna. Om lite allt möjligt, så det finns någonting nytt att läsa. Självklart ska jag försöka bättra mig med uppsateringar om dagarna också. Får så himla dåligt samvete om det är någon som hittar hit och så finns det ingenting nytt.

Vad tror ni om det?


Nu ska jag ta tag i att röja lite i min lägenhet. Har fått tipset att städa på tid. Har plockat fram mitt tidtagarur på mobilen och nu kör vi!

Vad ska ni ha för er idag?


 



Ignorera disken i bakgrunden. Den ska jag ta tag i nu.  

Av xlnt - 7 november 2011 21:39

Så, vädret säger att vi kommer ha "sitta inne och se film"-väder i alla fall halva veckan.

Så då tänkte jag att jag kanske skulle ge mina fem favoritfilmer just nu.

Se det som tips eller kuriosa.


Say Anything...

Fina John Cusack. Ser likadan ut idag som han gjorde då. Och vem skulle inte vilja ha en kille, den kille man tycker om, stående utanför sitt fönster med en spelare sträckt ovanför huvudet. Ser den om och om igen. Favoriten bland 80-talsfilmerna.


                


500 days of summer

Min favorit film av favoritfilmer. Det var kärlek vid första ögonkastet och sedan dess har sountracet spelats om och om igen hemma hos mig. Ska du se en av filmerna jag nämner här så är det den här filmen. Kan inte bestämma mig för vad som är det bästa med den. Älskar helt enkelt allt.

           


High Fidelity

En av de första filmer jag såg med John Cusack. Och en film med listor är en bra film. I alla fall i min värld. Dessutom en film full med musik och om nördar som brinnar för sin musik, det är inte heller fel.

               


Le Fabuleux Destin D' Amelie Poulain

Fantastisk, underbar och annorlunda film. Med ett av de mer fantastiska sountracken i världen. En film att se när man vill komma på bättre humör eller bara le lite extra mycket en liten stund. Älskar allt i den. Scenerna. Tanken bakom och handlingen.

         


Bright star
Filmen om John Keats. Poeten som skrev fantastiska dikter. Eller i alla fall en del av det liv han levde och kärleken han kände och skrev dikten Bright Star om. Underbart vacker och sorglig på samma gång. Lämnar mig aldrig oberörd.

           


(Vet inte exakt vilka sidorna kommer ifrån. Samlar lite på dem. Men de hittades genom bildsök på google)

Av xlnt - 7 november 2011 09:30

Är nog lite smygkär i Noel Gallagher.

Den nya skivan. Jag älskar den. Och den här låten framförallt.

Texten. Bara texten. Och rösten. Det är allt.


Ovido - Quiz & Flashcards