xlnt

Alla inlägg under juli 2010

Av xlnt - 16 juli 2010 09:52

En vecka har gått. En vecka med många delar.

Det har varit sista veckan innan semestern.

Innan jag sätter mig på ett plan till USA.


En vecka av vänta. Av oro. Av beslut.

En vecka med list-skrivning. Fika. Luncher och Italiensk glass.

Med bra musik. Middag i solen.

Äntligen regn. Och bad vid stugan.


En vecka med tankar. Med saknad. Med datum som ska bestämmas.

En vecka med skratt. Med ont i magen. En vecka med vänner och med tatueringsfunderingar. En vecka med klädbeslut och beslutet att behålla skorna.


En vecka med många olika delar. Som så många andra veckor.

En vecka som innehåller så mycket mer än man först tror.

Av xlnt - 12 juli 2010 19:40

  

Torsdagens outfit.

Jeans: Kappahl, Tröja: H&M (tror jag)


  

Mina nya Raybans! ÄLSKAR dem.


  


     

Raggarna intog staden. Vi sökte fristad på Varda. Syster var söt som vanligt. Båda bloggar. Men det behöver jag nog inte påpeka.


   

På väg ut på landet.

 

       

Nybyggda uteplatsen skålades in i Champagne.


På söndagen, efter lunch på landet, kom Becca över på fika. Vilket var precis lika trevligt som alltid.

Av xlnt - 10 juli 2010 10:40

Ibland behöver man en paus. Idag behöver jag min.

Så syster och jag åker ut till Stugan.

Bikinin packad. Så även lunchen och böckerna.

Solkrämen för att inte bränna sig.

CD ska in i bilstereon. Volymen ska upp högt. Sedan åker vi.

Flyger fram över vägen. Sjunger högt. Och antagligen falskt.

Framme.

Gör lunch.

Brer ut handdukar i solen. Musik från mobilen. Kasst ljud, men man hör.

Böckerna. Tystnaden. Solglajjorna sitter på.

Sedan frågar någon av oss om att bada.

Så blir det.


Och om det inte bli precis så. Så kommer det ändå bli bra.

För lugnet är det jag behöver just nu.

Av xlnt - 8 juli 2010 16:06

Vid en viss tid varje sommar bestämmer jag mig för att alltid ha kjolar och klänningar och ha jeans bara vid fåtal tillfällen.

Just nu är det en sådan period.

Den brukar hålla i sig ungefär till första snön då jag på morgon fryser för mycket för att vilja ha på mig strumpbyxor och klänning när jeansen och den stora stickade tröjan ligger där och känns så varma.


Men nu är det fortfarande klänningar och kjolar som gäller i mitt huvud. Här kommer mina drömmar just nu.


Klänning

Halens

 



Den här klänningen från Indiska

Och den här klänningen från Ellos.se

<3

Av xlnt - 8 juli 2010 08:51

 

Suppose I never, ever met you
Suppose we never fell in love
Suppose I never ever let you
Kiss me so sweet
And so soft


Suppose I never, ever saw you
Suppose we never, ever called
Suppose I kept on singin' love songs
Just to break
My own fall


Av xlnt - 6 juli 2010 13:48

Är i stort behov av kaffe.

Tröttheten vill inte släppa taget tycks det som.

Av xlnt - 6 juli 2010 08:19

God morgon raringar. Sitter på jobbet.

Är så trött att det värker hela kroppen. Lyckas aldrig komma i säng i tid. Det finns alltid någonting att fastna i.


Tittar ut genom fönstret och inser att jag borde ha tagit med mig mitt paraply. Det kommer helt garanterat att bli regn. Så grått som det är. Tittar ner på mina fingrar när jag skriver.

I söndags målade min syster mina naglar, manikyr gratis hemma ska man inte klaga på. Ville ha en ljusfärg. Det blev ett från H&M. Pink Mist. Passa otroligt bra till solbrännan kan jag tänka mig. Men hållbarheten är under all kritik. En dag höll det. nu börjar det lossna. Trots överlack och bra förarbete.


Nå tillbaka till jobbet. Kanske hörs vi senare.

Till dess ha en fantastisk dag.

Av xlnt - 5 juli 2010 14:55

Såg filmen (500) days of summer.

Det är min nya absoluta favoritfilm.

Har en känsla av att jag kommer se om den många gånger.

Den innehåller allt som en bra film ska innehålla.

Kärlek. Bra soundtrack (som finns på Spotify). Snygga kläder och miljöer. Smarta repliker.

Jag är helt enkelt kär.


I filmen.

Men också i Zooey Deschanel. Som spelar Summer Finn.

Hon måste vara det sötaste jag sett på bra länge och min nya stilinsperation.

Nu vill jag klippa lugg. Klä mig i söta klänningar. Och ha, som idag, en rosett knuten runt min hästsvans.



Ovido - Quiz & Flashcards