xlnt

Alla inlägg under april 2011

Av xlnt - 30 april 2011 15:18

Hej hjärtan.

Det är lördag. Det är Valborg. Det är gråblå himmel och jag har shoppat.

Mötte upp fina Jennifer på stan för att gå på systemet. Men det slutade i lite mer än en flaska vin.

Dels en söt liten klocka att ha runt halsen. När den är stängd ser det bara ut som ett hänge.



Visit
hm.com

Sedan köpte jag tygskor från H&M. Kan erkänna att det kanske inte var mitt första val men för 99kr var de helt värda. Då gör det inte heller så mycket om de går sönder. Återkommer med hållbarhet.

Men nu ska jag hoppa i duschen och fräsha upp mig inför ikväll.

Ingen vet vad som händer rikigt så det är lika bra att helgardera sig för allt.

Av xlnt - 28 april 2011 22:02


Så rätt på så många sätt.

Av xlnt - 26 april 2011 23:49

Värmen är här!

Solglasögonen på och musiken i öronen.

Promenad till affären-


Köpte tulpaner som nu står i en vas på min fönsterbräda.

Tillsammans med den blå himlen man skymtar under mina gardiner känner jag sommarkänslorna sprida sig.


Ska köpa plantor och sätta i jord.

Vet någon var jag kan hitta en balkonglåda som jag kan hänga över räcket på min franskabalkong?

Av xlnt - 26 april 2011 00:14

Jag har väldens finaste familj.



Av xlnt - 25 april 2011 12:07

Syster och jag köpte inte bara påskgodis till mamma och pappa.

Vi hittade dessutom äggfärg för fem kronor påsen.

Kap sa vi och köpte två påsar. Med fem färger var.


När vi kom hem började vi genast.

Fem bruna skolar plockades fram. 2,5 dl vatten mättes upp i var och en och två matskedar vinäger. Sedan la vi i tabletten. Och rörde om.




Fem skålar med fem färger. Gul, Lila, blå, grön och rosa.


Och så i med äggen. Så klart. De skulle ligga i 2-5 min beroende på den nyans man ville ha på färgen. Eftersom vi, dumt nog så här i efterhand, valde tallrikar fick vi vända ägget halvtid. Två minuter på vardera halva tyckte vi räckte.


Första raden gjord. Lagom pastelliga färger. De fick torka medan vi gjorde klart alla de ägg vi hade kokat. Jag tycker att de ser lite ut som godisägg.


Sedan skulle de putsas med fett. Vi valde rapsolja. Då blev de alldeles sådär glansiga och fina. Så fina att de fick vara kvar i ägglådan vi haft att torka dem i istället för den klassiska hönan vi har varje år.   Men hon fick ändå vara med på påskbordet. Bredvid äggen. Sedan åt vi påsklunch länge, länge och pratade och skrattade en hel del. (guldlådan längst bort är påskgodiset mamma och pappa fick från oss. Helt klart uppskattat verkade de som)

Av xlnt - 24 april 2011 21:48

Sitter i källaren med mamma och pappa.

Det är ingenting på teven.

Så jag tvingar dem att lyssna på den musik jag väljer.

Just nu spelar jag denna med kommentaren.

"Otippat va?"

Mamma:

"Nej faktiskt inte"



Av xlnt - 24 april 2011 20:01

Var en snabbis på staden med syster igår.

Hon skulle titta på lite saker och köpa en klänning och jag skulle på apoteket eftersom jag är allergisk mot katten.

Dessutom skulle vi handla födelsedagspresent till mamma som fyllt år och påskgodis i present till både mamma och pappa.


Då visade jag det finaste jag vet just nu och som jag tittat och drömt om de senaste veckorna.

Nämligen denna från lindex:


Lindex Shop Online - Hatt


Och fin som hon är min syster så köpte hon den åt mig. Under potest ska tilläggas och jag vill fortfarande ge henne pengar för den. Vi får se vem av oss som är envisas i det där sen.

Men tack raraste du. Den ska användas hela sommaren!

Av xlnt - 24 april 2011 15:25

Glad påsk hjärtan!

Kom hem från Murmansk vid 22-tiden i torsdags. Packade om väskorna till en väska. La mig och sov och hoppade morgonen efter i taxin till flyget.

Lämnade min lägenhet kvar i nio på morgonen och landade hemma hos föräldrarna för påskfirande runt tre-tiden på eftermiddagen.


Var inte helt sugen på allt resande som skulle bli efter allt resande hem från Ryssland.

Men såhär på söndagen känns det helt värt resan.

Mamma och pappa göder mig med mat.

Och det är varmt och strålande sol. Himlen är klarblå.

Och jag har fått det årliga påskägget.

Ovido - Quiz & Flashcards