xlnt

Alla inlägg under september 2010

Av xlnt - 30 september 2010 23:27

Den har länkats till tidigare. Men just nu --- bra.

Bättre än då.

Därför spelas den återigen. I bakgrunden.



Av xlnt - 30 september 2010 11:55

För det första hade jag förbjudit alla mina vänner att planera in ett stort firande av mig.


Men dagen började med att älskade mamma och pappa ringde och sjöng för mig. (Fick födelsedagspresenterna från dem och mormor och morfar i helgen, när mamma och pappa var upp och hälsade på.)


Sedan åt jag frukost inlindad i en filt i soffan och bara myste innan det var dags att ta sig till skolan.

Där blev jag grattad av alla mina fina vänner och en del som jag inte ens hade räknat med.


Caroline, min fina, underbara vän, gav mig en påse godis med en hemlig lapp som värmde mitt hjärta.

Min födelsedag gick ganska mycket i pluggandets tecken. Men ändå hann jag bli bjuden på fika två gånger. Och njuta av trevligt sällskap.

Dessutom fick jag välja en bok på Akademibokhandeln. Jag valde "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".

Och köpte mig själv ett frågespel i födelsedagspresent.


Sedan ringde min fina syster. Min underbara vän Erika och så mormor och morfar.


Och ja just ja, vi gick fyra varv på Clas Ohlsson. I jakt på Silvertejp att laga min dammsugare med. Tejp vi inte hittade förrän vi frågade. Och då fanns det en hel hylla med bara tejp.

Det var det roligaste någonsin.

Jag kunde inte sluta skratta.


Och så blev det spontanbesök på bio. Det är det bästa som finns! Älskar bio och älskar spontan-bio. Med popcorn.

Det blev "Dinner for schmucks". Helt rätt film för den kvällen och fantastiskt värd.

Vi skrattade högt. Som alltid.


Vi skrattade faktiskt högst när det enda andra sällskap som var där,

Bestående av två äldre personer kanske 70+ och två yngre personer,

reste sig upp och gick efter halva filmen.

De äldre var kanske inte riktigt rätt målgrupp för just den filmen.

Och vi blev helt ensamma i biosalongen, vilket nog var roligast av allt.


Sedan gick jag ensam hem. Med ett leende på läpparna.

Det var rätt kallt och mörkt. Men fantastiskt stjärnklart.

Jag tycker om att se på stjärnor. Och andas in den kalla höstluften.

Om det är något som rensar tankarna och ger en lugn så är det just det.


Så med detta långa inlägg vill jag tacka alla fina människor för gårdagen.

Och framför allt Caroline som känner mig väl nog att veta hur hon ska göra min dag fantastisk.

Av xlnt - 30 september 2010 11:22

God morgon.

Ser ut att bli en vacker höstdag i ledighetens tecken.

Men först långfrukost och en film till det.

Sämre kan man ha det.


Sen ska jag hoppa i kläderna. Ta tag i disken och kanske dammsuga.

Vädra för att få in höstdoften lite. Och ut och gå en sväng på det.


Men mest. Mest ska jag njuta av att vara ledig.

Födelsedagsredogörelse kommer om en stund.

Av xlnt - 28 september 2010 10:00

Det känns lite som att hela jag går på Stand by i veckorna.

Jag lever för helgen.


De senaste veckornas helger har varit magiska.

Så magiska att jag inte kan få nog. Har aldrig haft det så galet, roligt, omtumlande och fantasiskt som jag har haft de senaste helgerna.


Jag drömmer om vackra kläder. Jag älskar när mina vänner kommer till mig och vi äter, skålar i vin och gör oss i ordning tillsammans. Det är som om man börjar leva just där och då. Som om man tills dess låg och sov i en djup dvala.


I jämförelse med mina helger är verklighetens veckor grå och tråkiga. Och redan på söndagkväll längtar jag till nästa helgs magi.


För jag kan inte få nog! Magin i en sen fredagsnatt är min drog.

Av xlnt - 28 september 2010 09:46

Godmorgon hjärtan!

Sitter i skolan och väntar på Carro.

Vi ska plugga. Är här innan henne för engångsskull. Känns lite ovanligt.

Så istället för att börja har jag nu gjort allt annat. Facebookat. Läst DN. Kollat mina favoriters bloggar. Och tittat på människor.

Jag har svarat på lite mejl också. Men det var så försvinnande få denna gång att det knappt räknas.


Det är ganska kallt ute just nu. Men himlen är blå och solen lyser. Det är en fantastisk höstdag och vad ska jag göra? Sitta i skolan och försöka få pluggandet gjort. Kanske inte vad jag hade valt om jag hade kunnat välja något annat.

Av xlnt - 27 september 2010 21:50



Kväll. Hemma hos mig. Med en kopp te.

Ljus. TV och bra musik (ja på samma gång)

Funderade på att se film på min nya DVD-spelare.

Men nu är det lite sent kan man tycka.


  

     

Av xlnt - 27 september 2010 19:23

En dag med många känslor.

Lite av allt. Och väldigt blandat.


Vänner. Vänner är nog det absolut viktigaste man har.

Fina. Rara. Omtänksamma vänner. Som ser. Vet. Förstår.

Som kommer med fina och värmande ord. När man behöver dem som mest.


Som ger ett dygn när man behöver. Inte mer.

Som skickar ett sms om att de tänker på en. När man har motgångar.

Som tycker att man är fin som man är.

Som kramas när man ses.

Som jag längtar efter när vi inte ses.

Det är mina vänner. Min älskade vänner. Det och så mycket mer.


Min Favoriter. Oavsett vad.

Av xlnt - 27 september 2010 02:56

Ibland. Ibland är det enda man behöver. Ett rop på Facebook.

En inbjudan.

En varm sjal och en tanke; att tvättid, det kan vi ta en annan gång.


En vän. Med te och ljus. Med värme.

Samtal i timmar och ingen blick på klockan. Tiden blir ofta sen då.

När man sitter och pratar om just allt och ingenting. Men händerna värmandes på koppen med varmt te.

Det är då man cyklar hem i höstkylan. I mörkret, där stjärnorna syns så bra.

Vid den här tiden på natten. Helt ensam i stillheten.

Fast man ska upp ganska tidigt imorgon.


Men det är värt det.

På alla sätt och vis.


Ovido - Quiz & Flashcards