xlnt

Alla inlägg under maj 2010

Av xlnt - 29 maj 2010 19:41

Fortfarande lika bra.

Jag vet att recensionerna har varit olika beroende på vem man frågar.


Men en film som får mig att skratta så mycket att jag får ont i magen och vars färger gör mig glad, är bra. Dessutom har jag alltid älskat när publiken skrattar och reagerar på saker i filmen som om alla där var del i ett stort kompisgäng. 


Var där med Dennis, Carro och Matilda. Ett fantastiskt gäng som alla verkade tycka filmen var bra lika mycket som jag gjorde. Och det är väl mycket det det handlar om. Ett kompisgäng som går på bio och ser en film med vackra kläder, roliga repliker och som får en att må bra.


Så jag tycker verkligen att de som inte sett den borde se den!

Av xlnt - 27 maj 2010 12:45

Solen är tillbaka! Och så även mycket av mitt annars ganska glada och pratsamma jag.


Ikväll ska jag på Sex and the city 2 med ett litet gäng vänner.

Igår var jag och drack Cosmopolitan med ett antal tjejer som skulle på smygpremiären inatt. Har ännu inte hört vad de tyckte.


Var till Astmaläkaren imorse. Och blev väl inte så mycket klokare för det.

Försov mig och vaknade halv tio, den tiden då jag skulle ha varit där redan. Så jag slängde mig på röda faran (min cykel) som just nu har noll luft i framhjulet och är mer trasig än hel och kom ner helt anfådd och förstörd.

Nu står cykelskrället kvar där jag ställde den. För den vägrade att bli upplåst.

Och jag promenerade hem i solen.


Nu iväg till skolan för några timmar. Nog hörs vi väl senare?

Av xlnt - 26 maj 2010 18:00

Den här klänningen vill jag ha:


Rainbow Printed Maxi Dress - Maxi Dresses - Dresses & Tunics   - evans


Hela sommaren skulle jag bära den. Speciellt på semestern utomlands. Jag gissar att det är en sådan klänning som jag skulle kunna leva i.

Av xlnt - 26 maj 2010 16:12

och jag längtar hem. Hem till min familj. Hem till mina vänner.

Mina vänner som hör av sig. Som ringer och ber mig kommer med.

Som aldrig låter mig känna mig ensam. Vänner som får mig att skratta och som får mig att aldrig vilja gå hem.


Mest av allt saknar jag min bästa vän. Min bästa vän som jag smsar när något gör mig ledsen. Som jag ringer när någonting går bra. Och som jag fikar med varje gång både återvänder samtidigt till vår hemstad. Till samma fik. Men med olika människor omkring oss. Då pratar vi länge. Som om orden aldrig vill ta slut.


Idag saknar jag det. Idag vill jag ingenting annat än att åka hem.

Men istället sitter jag med min dator, en kopp te och den gråa himlen utanför.

Av xlnt - 25 maj 2010 19:19


Idag behövdes muntras upp så det blev några av mina favoritarmband. 


 

Armband med stenar: Indiska (tror jag)

Bruna armbandet: Egengjort. Snöre från Panduro och hänge från ett armband jag fått av farmor.

Armbandet i silver: Guldfynd (tror jag, det var en present)

Svart armband med guldfärgad kedja: Lindex


Av xlnt - 25 maj 2010 17:52

Igårkväll, efter är fantastiskt trevlig fika, gick jag hem i ösregn.


Det enda trevliga med det var att jag äntligen fick användning för mitt knallröda, fina paraply från Lindex. Det känns som jag är en film varje gång jag använder det.

Inatt regnade det. Idag har det varit mest grått och det har regnat då och då.


Men vad gör det när man mest suttit i skolan hela dagen? Egentligen inte så mycket.

Däremot får jag huvudvärk av det här vädret.

Av xlnt - 24 maj 2010 12:12


en fantastisk liten låt. Som gör hela mig lycklig.

Ovido - Quiz & Flashcards