xlnt

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Lugn helg och förkyld

Av xlnt - 11 februari 2012 14:21

Godmorgon! Eller ja god eftermiddag kanske.

Jag är beordrad att vara hemma och vila den här heglen. Jag är verkligen urdålig på att vara sjuk på alla sätt.

Rastlösheten kommer alltid och det slutar med att jag hittar på en hel massa roligheter och helt glömmer bort att jag borde vila bort förkylningen. Jag tror att det har lite att göra med min envishet.

Så den här gången har mina vänner och min familj gått ihop i någon slags enad front fast på varsitt håll och fått mig att lova att jag ska vara hemma.

Det är ganska underligt det där, om jag inte är sjuk har jag inga problem med att strosa hemma i godan ro och inte göra någonting speciellt alls en hel dag. Men så fort det blir något slags måste då slår jag på alla sätt bakut och kan inte alls bli lugn. Då behöver jag ha någonting att göra varje minut.


Det har också gjort att jag igår plockade och donade i mitt hem hela dagen. Idag har jag lovat mig själv en promenad till affären och kanske en liten sväng till. Just för att få lugn på raslösheten och för att det är så himla mycket varmare ute idag än det varit på hela veckan. Dessutom tycker jag att musik är bäst när man går. Ja och så kanske eftersom jag är så otroligt sugen på mörkchoklad och inte har någon hemma just nu.


Jag önskar att jag var lite som Daizy, mamma och pappas katt. Hon kan det där med att sova och ta det lugnt.

Man skulle kunna säga att hon är lite av en expert.


   

 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av xlnt - 9 april 2012 21:19

                                        ...

Av xlnt - 28 mars 2012 15:12

Det är väldigt tyst här. Inser det också. Har inte skrivit på nästan en månad. Detta beror på att jag funderat mycket över den här bloggen på senaste tiden. Till och från och nästan hela tiden. Jag vill göra om. Har lite tankar och funderingar. S...

Av xlnt - 4 mars 2012 17:45

Så här på söndageftermiddagen tänkte jag ge mig på att nämna mina topp fem produkter i badrumsskåpet. Har ganska mycket prylar jag tycker om men de här är de jag använder mest och som på många sätt förgyller mitt ansikte. Alla produkter är nämligen s...

Av xlnt - 20 februari 2012 20:57

   Fina vänner som ringer och pratar länge i telefon. Och man saknar så man går i bitar där man sitter på golvet lutad mot köksskåpen eftersom telefonen är döende och sladden inte räcker längre än dit. Stora snöflingor som dansar runt sig själva ...

Av xlnt - 15 februari 2012 17:24

För någon dag sedan på morgonen slog jag som vanligt igång datorn och klickade runt på alla de bloggar jag läser, samtidigt som jag åt frukost och drack den första koppen te av många. Mina dagar just nu räknas inte i timmar utan antalet tekoppar som ...

Ovido - Quiz & Flashcards