xlnt

Alla inlägg under juni 2011

Av xlnt - 26 juni 2011 18:20

Så där söndag igen. Tänk att söndagar fortfarande ger mig en aning ångest trots det faktum att jag har sommarledigt från skolan.

Det är som om det aldrig riktigt släpper.


På onsdag ska jag skriva på kontakt. Vilket betyder att jag kommer att vara kvar i Västerås resten av sommaren. Vilket ska bli ganska skönt.


Det betyder också att mycket av det jag planerat för sommaren kommer att kunna genomföras minus kanske några av de festivaler som jag hade tänkt fara på i norr då jag antagligen kommer att jobba.


Kom just hem från landet. Stugan vid Mälaren och Midsommarfirande.

Det är skönt att vistas där ute ibland. Utan nät, teckning och teve. En andningspaus från livet. Med en bok eller en teveserie och massor med glass.

Midsommar var bra. Mamma hade gjort vegetarisk sill till mig.

Gjort på aubergin.

Det var riktigt gott och vi planerar redan senapsvarianten av den till jul.


Det vankades femkamp som alla år (efter att det dansades kring midsommarstången någonting som jag hoppade). Mamma och jag representerade vår familj eftersom syster gick runt och tog foton och pappa hjälpte till vid en station. Det gick så bra att jag fick pris. Något som inte hänt sedan jag var liten och man liksom tävlade på en annan nivå.


Bilder kommer senare.

Av xlnt - 14 juni 2011 18:36

Hittade denna gamla goding på Spotify. Har allid haft en viss kärlek till den här låten. Sen jag hittade den på någon blandskiva jag hade.


Av xlnt - 11 juni 2011 10:59

Detta kommer bli ett hyllningsinlägg. Till sjukvårdupplysningen.


Igår cyklade jag till och från mormor och morfar. Hade varit där och umgåts med dem ett par timmar. När jag kom hem hade jag svårt att andas vilket inte är helt konstigt eftersom jag har ansträngningsastma.


Med andningssvårigheterna ville som inte ge med sig. Det kändes som en klump i bröstet och det började smaka som när man springer fort fort fast man egentligen är överslut redan. Inhalatorn var helt slut. Och inget nytt recept hade jag.

Min vårdcentral var dessutom stängd, sen 30 min tillbaka, och öppnar inte förrän på måndag.


Så efter många om och men så ringde jag sjukvårdsupplysningen i ren chansning.

Fick prata med jorden gulligast sköterska som först ville boka in mig på en akuttid så jag skulle få andas in där. Men eftersom jag inte skulle kunna få en tid förrän väldigt mycket senare tackade jag nej och sa att jag nog skulle klara mig till dagen efter bara jag kunde få ett recept på en ny inhaltor.

Något som inte kunde ordnas på kvällen men att det nog skulle gå dagen efter.


Och så nu för kanske en halvtimme sedan ringde hon upp igen för att få lite mer information om den inhaltorn jag har. Sedan skulle hon ge allt vidare till en läkare som ska titta på det efter lunch.

Förhoppningsvis har jag alltså ett recept till eftermiddagen och ska direkt då åka till Apoteket.


Det var inte helt kul vare sig igår kväll eller inatt då jag inte kunnat sova riktigt.

Men sjukvårdsupplysningen ska ha en stjärna i himlen och ett stort tack som ordnat det här åt mig.

Av xlnt - 9 juni 2011 14:05

I princip en vecka hemma hos föräldrarna. Och jag är dålig på att blogga.

Har mest legat ute i solen och latat mig sen jag kom hem.

Handlat mat och ätit har det också blivit.


I söndags var jag och lillasyster på en krog i stan och såg Movits!

Jag var helt genom svettig och hade himla ont i fötterna efter allt hoppande. Men oj va de var bra!

Helt fantastiskt galet bra var de till och med.


Bilder från fredagen:

 

    




                                  

Av xlnt - 2 juni 2011 16:19

Imorse började jag.

kl 07.55 gick bussen.

Jag sov. Och åt frukost och sov igen.


Ett par timmar senare. Umeå.

I 20 min. En macka, två Kexchoklad och en Mer-dricka nedpackad senare satt jag återigen på bussen med samma siffra men med annan busschafför och annan ort som slutdestination. Sundsvall.

Men innan dess diverse städer. Jag sov för det mesta och lyssnade på P3 dokumentär. Och åt min macka (lunch) och min kexchoklad (mot åksjuka).

Ytterligare ett antal timmar senare rusade jag mot spår tre.

X2000 mot Uppsala.

Inte för att jag är därifrån. Nej inte alls. Utan för att där ska jag kliva på ytterligare en buss och fara hem till mamma och pappa.

Pappa ska hämta mig på stationen har han lovat och jag har en tung väska som jag släpat på så det är lika bra det.

Och jag vill ha mat när jag kommer hem! Smörgås fungerar bra. Kanske lite oliver som det finns.

Och en cider eller en kall öl.

Det är vad jag vill ha.


Men först X2000. Internet och el. Dator. Vatten och kaffe och frukt.

Kanske ska jag se min "nya" favorit serie; Pushing Daisies.

Jag har några avsnitt kvar på säsong ett.


Vad har ni för er idag?

Av xlnt - 1 juni 2011 02:00

Egentligen borde jag nog sova nu. Antagligen för länge sedan.

Men jag har städat mitt kök. Diskat och torkat av sprisen och alla diskbänksytor.


Jag köpte ett spislockset idag som jag lagt på plattorna på spisen.

Det blev rätt bra tycker jag.


 


Så nu sitter jag vid mitt köksbord och bara njuter.

Tycker om att sitta i ett rent kök. Med armbågarna mot bordet och med ett glas hallonvatten och med tyst musik som spelas i bakgrunden.

Medan jag ser hur det ljusnar utanför fönstret trots att himlen är grå av regnmoln.

För stunden är det tyst. Det har slutat regna och åskan har sedan länge dragit förbi.


Snart ska jag sova. Men först ska jag sitta här en stund och filosofera på allt och ingenting.

Längar dock redan till imorgon så det bli nog inte så länge. Dessutom är jag himla trött.

Imorgon ska jag äta lunch med fina Jennifer.

Sedan kommer det mindre roliga arbetet av att packa ihop mina saker i en resväska.

Men även det måste göras ibland.


Och i bakgrunden spelas:


Fint · Musik · Vardag
Ovido - Quiz & Flashcards