xlnt

Alla inlägg under oktober 2010

Av xlnt - 31 oktober 2010 22:48

Vaknade sent.

Men insåg att vi nu har vintertid och därför skulle ställa tillbaka klockan en timme och låg kvar i sängen en stund till.


Kände mig helt täppt och öm i ansiktet. Har haft en förkylning på G ett tag.

När jag äntligen tog mig upp ur sängen och in badrummet insåg jag att mitt vänstra ögonlock var helt rött och ömt.

Under dagen har det dessutom bara svullnat upp mer och mer.


Så nu sitter jag här med ett svullet ögonlock. Livrädd att lägga mig och sova ifall det ska svullna upp mer under natten och jag ska vakna imorgon och ingenting se.

Det är i dessa lägen som jag önskade av hela mitt hjärta att jag inte bodde ensam.

Av xlnt - 31 oktober 2010 22:00

Halloweenfest.

Kläder. Hårfärg och tupering.

Lady Gaga.

Hårspray som doftade nostalgi.

Bag in box och många vinglas.

Ett bord fullt med smink. Kåren.

Vingar. Läppstift.

Dans. Saknad. Skratt. Vänner.

Bu!

Efterfest. Öl som ingen ville ha.

Språk. Hunger.

Trötthet. Fina människor.

Halv sex.

Mörker när man somnade och mörker när man vaknade.

Bakispizza. Läsk. TV. Prat.

Ensamhet. MSN. Ångest.

Disk.

Tankar.

Sömn.

Av xlnt - 27 oktober 2010 23:07

Det regnade på mig när jag gick hem ensam i mörkret.

Vatten som vatten och ingen ser.

Radion tystnade och jag började nynna på den här:



Av xlnt - 24 oktober 2010 20:46

Mitt nya favoritband. De spelas om och om igen hemma hos mig.

Ber grannarna så mycket om ursäkt. De lär ju hata mig snart inser jag.

Men det kan det ju vara värt.


De är inte bara bra musik. De är grymt snygga också.

Inspireras alltså inte bara av musiken de spelar utan även av deras stil.

Jag rotar i min garderob efter sötaste klänningen och sjunger med i musiken.

Dansar fram i lägenheten medan kaffet kallnar där jag senast ställde ner det.

Bra start på morgonen kan jag tycka. Sedan tar de mig genom hela dagen.

I en ton av kaxighet och söt.





Av xlnt - 23 oktober 2010 17:40

    

    

Linne: Kappahl

Kjol: secondhand

Av xlnt - 22 oktober 2010 12:00

  


Finast i världen är den. Köpt på H&M för någon vecka sedan.

Och jag älskar den. Den hänger på min dörr och jag stryker min hand över den varje gång jag går förbi.

Av xlnt - 22 oktober 2010 09:43

Tror jag börjat bli förkyld.

Är supertäppt och känner mig olustig i kroppen. Det är som att jag varken vill ligga, sitta eller stå. Är rastlös och slut på samma gång.

Det är som sockervadd i mitt huvud.


Kryper alltså ner under min filt. Med mitt te.

Ska göra klart lite skoluppgifter som ska in, istället för att ta mig iväg till skolan. Sen ska jag sova någon timme och ta mig till frisören där jag äntligen har bokat tid för att fixa till luggen. Kanske blir man lite ompysslad där. Jag hoppas.

Igår var jag sugen på att gå ut och dansa.

Idag vill jag bara ligga i sängen och kanske se film.

Det är underligt det där.


Är sugen på soppa. Och gott bröd.

Har varken eller hemma.

Så det kommer bli bara te.

Av xlnt - 21 oktober 2010 16:01

Det är inte min tid nu. Det är kallt  ute. Det är kallt inne. Det är kallt på alla plan.

Ville egentligen, som var och varannan dag numera, stanna under mitt täcke.

Men tog mig upp och åt frukost. Gick in i garderoben och bara stod och tittade på kläderna. Suckade uppgivet och slog mig ner framför datorn istället.

Ingen inspiration idag.


Efter att ha planlöst klickat mig runt på bloggar och youtube och sett trailer efter trailer på filmer jag vill se. Insåg jag att kjol var nog det som skulle muntra upp mig idag. Så nu har jag min vippiga kjol jag nästan glömt att jag hade och min älskade, stora, varma, vackra blå halsduk.

Och nog blev jag på bättre humör. Nu väntas lite shopping och så middag med bästa vännen på det.


  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards