xlnt

Alla inlägg under juni 2010

Av xlnt - 28 juni 2010 21:35

Midsommar spenderades i stugan.

Utan internet. Och med telefonen på ljudlös.


Med dans, midsommarlekar, sill, färskpotatis, snaps, visor och grillning.

Med kortspel, skratt och samtal till långt in på natten.


Sammanfattningsvis var det en fantastisk dag.


I söndags ringde Becca och vill dricka rosé vid hamnen. Så det blev det.

En delad flaska rosé och några timmar senare hade vi bara sagt kanske hälften av allt som skulle berättas. Men jag skulle upp och jobba och serveringen stängde.

Men å andra sidan är sommaren lång och vin gott. Så det hinns nog med.


Nu är det en ny vecka med jobb. Inomhus. När värmen är här och det man egentligen vill är att åka ut till stugan med vänner och syster, bikinin packad och bara ligga vid vattnet och prata en massa strunt eller läsa en bok.

Av xlnt - 22 juni 2010 16:11

de gamla bleknar bort.

man är inte helt säker på att det faktiskt har hänt.

så kan inte du ge mig nya och sedan nya igen när de förra bleknar och man återigen funderar om det verkligen hänt.

Av xlnt - 21 juni 2010 20:53

Första dagen på jobbet idag. Det betyder ett antal saker.

För det först söndagsnatts-vakenhet inför starten, på klassiskt vis, när man vet att man ska sova. Men redan hunnit vända helt på dygnet.


Och så den återkommande frågan, vad ska man ha på sig?

Idag blev det min snygga aprikosfärgade tröja från H&M som jag hade på systers student och ett par mörkblåjeans från Lindex och svarta pumps.

Glömde ta bild...

Men ska komma ihåg att ta bild på skorna, då de är ett av de finaste (och bekvämaste) paren jag har.


Sedan måste jag berömma den människa som bestämde att jag skulle börja jobba denna vecka. En kortvecka eftersom det är midsommar på fredag och man är ledig.

Är annars skönt att vara tillbaka och jobba. Tycker om kontorsjobb.

Jag känner mig otroligt effektiv.

En fantastisk start på sommarjobbet med andra ord.


Vad har ni för er på dagarna? Och vad ska ni göra på midsommarafton?

Av xlnt - 20 juni 2010 01:23

Är inte för monarki. Inte alls faktiskt.

Men även jag har suttit som fastklistrad vid teven och sett. Jag har gråtit, blödig som jag är. Jag har haft ett fånigt leende på läpparna när det var som värst. Och jag har tyckt om. Både kungen och brudparet.


Jag har suckat avundsjukt över klänningar. Jag har skakat på huvudet till vissa klädval som inte fallit i min smak. Och jag har älskar Viktorias klänning. För den var nog bland det finaste jag sett.


Jag har irriterat mig över regler som ska följas. Suckat åt kommentatorerna. Skrattat. På vissa ställen har min tveksamhet mot att Sverige skulle vara en monarki lyst igenom.


Efter denna dag och kväll har jag bestämt mig. För monarki, det blir jag nog aldrig.

Men jag gillar ändå Viktoria och Daniel.

De verkar sympatiska.

Och deras kärlek syntes verkligen.

Av xlnt - 15 juni 2010 22:53

Även dessa. Från Din sko. Har inte provat dem. Men de ser ut som ett par perfekta sommarskor.



Till långklänningen eller till leggingsen. En varm sommardag.

Av xlnt - 15 juni 2010 22:41

Dessa fina från skopunkten kommer förhoppningsvis snart sitta på mina fötter.

Är otroligt sugen på dem.


  
Sandalett från <a href=Skopunkten.com"
/>

Ovido - Quiz & Flashcards