xlnt

Alla inlägg under november 2010

Av xlnt - 25 november 2010 12:48

Det är svinkallt i den här delen av landet. Sisådär -20.

Det ÄR svinkallt.

Helst skulle jag hålla mig inne hela dagen men det blir stan, vänner och, om jag får som jag vill, fika!


Så då ska man välja kläder. Hur ska man kunna det när det är kallt som bara den?

Kommer ju prioriterad värme framför snygghet. Helst skulle jag vilja ha kjol. Men det kommer bli jeans och leggings under det. Varm tröja, varm jacka och varm halsduk fast jag helst av allt skulle vilja använda min päls-sjal (?) och en tunnare kofta.

Jag vet, jag vet I-landsproblem egentligen.

Jag längtar till sommaren. Att få ha klänning och att leva i sina solglasögon.


Ögat har blivit ytterligare något lite bättre.

Men håller mig fortfarande helt ifrån smink. Ska köpa nytt på stan idag.

Lutar åt en helt ny uppsättning med foundation, concealer, mascara och så slänger jag in en highlighter och ett läppstift också bara för att muntra upp mig själv.

Kanske blir det även en klänning.

Har hittat en otroligt fin på Lindex och hoppas att jag ska kunna ta mig i den.

(Ja det är svinkallt men jag ska på fesligheter hela helgen och då prioriteras inte värme, det kan jag lova.)

Av xlnt - 25 november 2010 00:04

Ögat är fortfarande infekterat. Men det börjar bli bättre.

Jag smörjer på och hoppas att det snart är klart.


Saknar att sminka mig. Vill inget annat just nu än att använda kajal, eyeliner, mascara och ögonskuggor. I regnbågens alla färger. Bara för att jag inte får just nu.

Så jag letar bra läppstift som sitter bra.

Jag gillar Max Factors Lipfinity. Det sitter bra. Nästan lite för bra. Enda nackdelen är att den bli väldigt torr på läpparna. Men det kan det vara värt om det sitter en hel partykväll.

Jag har det i klarrött. Kanske köper jag ett även i rosa. Gärna chockrosa.

Om det finns.

Av xlnt - 23 november 2010 18:15

  

Vi två pratar om Californien-resan. Alla skratten från just den här kvällen.

(Det var nog mest vi som hade roligt)

Vi pratar bilresa hem från Arlanda när jag kommer hem för jul.

Det kommer bli fantastiskt.

Att komma hem. Att umgås med lillasyster.

Vi har inte setts sen i somras vilket är väldigt länge för att vara oss.

Av xlnt - 20 november 2010 15:59

Inte bara det faktum att jag har en evighetsförkylning.

Nu är hela mitt vänsteröga rött. Och vidrigt. Det är inte det vackraste öga som man kan se just nu.


Har köpt kräm. Rekommendation av min far. Apotekartanten tyckte att jag skulle ringa vårdcentralen på måndag och ta mig in till jouren. Vi får väl se hur det blir med den saken.


Jag testar krämen. Jag hoppas ögonsminket. Och kör på det klassiska röda läppar.

Jo för ikväll vankas det festligheter. Trots ögat.

Det peppas. Det fixas hår. Väljs kläder. Pratas. Sminkas.

Vi är redo. Klockan är inte mycket men det är bättre att vara klar för tidigt.

Sedan vankas det middag. Trevligt sällskap och Bacardi Breezer.

Jag tänker sugrör. I många färger.

Jag tänker skratt och vänliga människor.

Jag tänker magi.

Jag tänker...

Av xlnt - 17 november 2010 14:39

Flitens lampa har lyst hos mig hela dagen.

Ikväll ska jag på Harry Potter! Blir sådär barnsligt glad när jag tänker på det.

Glasögon är redan på.

Dock inte runda (Kanske vore det något? Har ju ändå funderat på att beställa nya. Eller så bli det inte runda glajjor.)


Har pluggat mig igenom det jag hade tänkt göra idag. Lagt upp en plan för resten.

Borde kanske känna mig mer stressad men gör det inte.

Snart ska jag ut i kylan.

Det är sisådär 15 minus ute vad jag förstår.

Så idag blir det jeans för andra gången sen i somras.

Känns rätt ovant.

Av xlnt - 16 november 2010 21:22

Vänskap för mig är med någon som jag kan prata om allt med.

Någon som hör av sig och vill umgås med en.

Någon att tycker om.

Vänskap är ett ömsesidigt utbytande av allt.

En vän är någon som inser att vi kanske måste prata.

Framför allt när man antytt att det är just det som behövs.


I en vänskap väljs man inte bort eller bara duger när ingen annan finns.

I en vänskap saknar du mig lika mycket som jag saknar dig.

En vän lyssnar och jag lyssnar på den.

Jag finns alltid här om du finns där för mig.

Jag finns här även om du inte finns för mig.

Men bara till en gräns.


En vän är någon att vara glad tillsammans med. Att skämta med.

En bra vän är som en syster eller bror. En del av ens familj.

Någon man kan vara sig själv med. Som man kan bråka med och bli sams igen, gråta med och skratta med.

En vän är någon man kan sitta tyst med utan att det känns konstigt.

En vän ska man aldrig behöva oroa sig för att förlora.


Bästa vänner; en själ i två kroppar.

Av xlnt - 15 november 2010 19:26

Jag viker ner mig. Erkänner mig besegrad.

Jag kan inte länge säga mot.

Jag drar på mig mysbyxorna. De mjukaste, mest slitna.

Tar bort dagens smink.

Drar duntäcket och kuddarna från sängen och bäddar med dem i soffan.

Förbereder med vatten i karaff, lägger sockorna som mormor stickat på golvet nedanför soffan och placerar mobilen på ljudlös på soffbordet.


Sedan bäddar jag ner mig framför halvåtta hos mig och startar min vila.

Påriktigt. (Eller i alla fall i två dagar)

För nu ska jag bli frisk!

Av xlnt - 13 november 2010 13:11

Tog sovmorgon. Länge.

Sedan har jag suttit under en filt i soffan.

Druckit te och slötittat på tv.



   

Snart disk, dusch och lunch.

Ikväll blir det middag, vin och utgång.

Ser redan fram mot det.

Hoppas att det kommer bli en lika magiskt fantastisk kväll som så många andra.

En sak är säker. Det händer alltid något underligt när vi är ute.

Så vi räknar med det även ikväll. 

Ovido - Quiz & Flashcards